ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد
سرخط خبرها

صنایع ایران، جوان و خوش آتیه هستند | رشد بیش از ۳۰ درصدی تولید و صادرات برای ۴۴ واحد صنعتی استان

  • کد خبر: ۲۰۶۲۱۸
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
صنایع ایران، جوان و خوش آتیه هستند | رشد بیش از ۳۰ درصدی تولید و صادرات برای ۴۴ واحد صنعتی استان
مدیرکل صمت خراسان رضوی گفت: ۴۴ واحد صنعتی در سال جاری شاهد رشد بیش از ۳۰ درصدی در تولید و صادرات بوده و رینگ‎سازی با ۸۷ درصد، پارچه‌های مخمل و رومبلی با ۳۰۰ درصد و صنایع دارویی با ۴۵ درصد از جمله این صنایع پویا و فعال در استان هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه که یکشنبه شب با حضور مدیران اقتصادی، مسئولان استانی و جمعی از فعالان عرصه رسانه و خبر برگزار شد، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی ظرفیت‎های بالایی وجود دارد که حتی توسط خودمان نیز شناخته نشده است. از تولید علم در حوزه صنایع دانش‎بنیان گرفته تا مسائل پزشکی و کشاورزی که رسانه باید به این زمینه‎ها توجه کند و این چشم‎انداز‌ها برای مردم تبیین شود.

وی ادامه داد: هیچکس منکر وجود مشکلات در این عرصه‎ها نیست و ماهیت ساختاری کمیسیون اصل ۹۰ هم آن است که تقریباً از هیچ حوزه غافل نباشد. با این حال، این را به جرئت می‎گویم که واقعاً منصفانه نیست تصویر سیاهی از جایگاه امروز ایران اسلامی ارائه شود. بسیاری از مشکلات امروز به خاطر سوء‎مدیریت‎ها، تحریم‎ها و البته خودزنی‎هایی است که جوانان و بخش خصوصی را سرخورده می‎کند. باید از این بروکراسی غلط و چالش‎های داخلی گذر کرد تا پیشرفت برای همه حاصل شود و رسانه تکلیف دارد نورافکن‎ها را بر روی کسانی روشن کند که از خلأ‌های موجود احساس امنیت می‎کنند و خلاف قانون، منافع خود را به پیش می برند.

مشهدالرضا (ع)، نیازمند حمایت فراگیر و ملی

فیروز ابراهیمی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه این مراسم با تأکید بر اینکه خراسان رضوی از جمله استان‌های پیش‎رو در حوزه رسانه محسوب می‌شود، گفت: در این استان، یک برند تجاری به نام روزنامه خراسان با قدمت بیش از یک قرن، قدیمی‌ترین نام تجاری در کشور محسوب می‌شود که فعالیت مستمر و پایدار اقتصادی داشته است.

وی افزود: به استناد آخرین آمار سرشماری رسمی، در این استان بیش از ۱۹۵ هزار خانواده تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند که بیش از ۶۸۰ هزار نفر و حدود ۱۲ درصد از جمعیت استان را در بر می‌گیرد. بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار حاشیه‌نشین در مشهد زندگی می‌کنند که این‌ها هم بیش از ۲۶ درصد جمعیت مشهد را در بر می‌گیرد. یک قرائت از این عزیزان آن است که این‌ها نیازمند کمک‌های کلان هستند و قرائت مهم‎تر آن است که به نسبت سایرین نقش بسیار کمتری در چرخه تولید دارند.

رئیس خانه صمت خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حمایت ملی از مشهدالرضا (ع) خاطرنشان کرد: بار ۹۰ درصد از بهداشت و درمان شرق کشور را خراسان رضوی بر عهده دارد. بخش قابل‌توجهی از جمعیت چند میلیون نفری مهاجران به کشور نیز در این استان و به‌خصوص در مشهد ساکن هستند. به‌موازات همه این‌ها، درآمد ثابت استان نیز ثابت می‌کند که این خطه از کشور بر پایه نقش‌آفرینی ملی، نیازمند حمایت‌های ملی و توجه فراگیر است، زیرا امروزه در برخی عرصه‌ها همچون انرژی به روز‌های بدون بازگشت رسیده‌ایم و یک‌بار برای همیشه، اگر دولت بنای حمایت و رونق تولید را دارد، باید بدون تعارف و با همه توان پای‌کار بیاید.

رشد بیش از ۳۰ درصدی برای ۴۴ واحد صنعتی

امیررضا رجبی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ادامه این مراسم با تأکید بر ضرورت حفظ روحیه مطالبه‎گری در اصحاب رسانه گفت: مطالبه‎گری خیلی خوب است. این یک استاندارد غیرقابل کتمان است که باید در رسانه همیشه وجود داشته باشد، اما اصحاب رسانه و قلم باید همیشه مراقب باشند که تولیدکننده و صنعت‎گر هموطن و ایرانی را در معرض تحقیر قرار ندهند.

وی بیان کرد: به طور مثال، مدت‎هاست که معادن در قالب مزایده واگذار می‌شوند و انعکاس شفاف و کامل این فرآیند که برای مردم ثابت کند همه چیز بدون درنظر گرفتن وابستگی‎ها و رانت صورت می‌گیرد، مسئولیت مهمی است که بر عهده رسانه‎ها قرار دارد. همه این‎ها امروزه از طریق سامانه‌های شفاف و هوشمند انجام می‎شود و پرداختن به آن، تصویر دلگرم‎کننده و روشنی را پیش چشم مردم قرار می‎دهد.

مدیرکل صمت استان با بیان اینکه ۴۴ واحد صنعتی در سال جاری شاهد رشد بیش از ۳۰ درصدی در تولید و صادرات بوده اند، تصریح کرد: رشد تولید به صورت پیوسته در جریان است، اما رینگ‎سازی با ۸۷ درصد، پارچه‌های مخمل و رومبلی با ۳۰۰ درصد، صنایع دارویی با ۴۵ درصد، شیشه‎های نشکن با ۷۰ درصد و تجهیزات الکترونیکی با ۹۰ درصد از جمله صنایع پویا و فعال استان هستند که ثابت می‎کند چرخه تولید معطل حمایت‎های دولتی نیستند.

صنایع ایران، جوان و خوش آتیه هستند

احسان خانه آباد، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه امام رضا (ع) هم در این همایش با بیان اینکه تلاش‎های بسیاری برای حمایت از تولید در جریان است تا سد تحریم‎ها شکسته شود، تصریح کرد: تقریباً همه شهرک‌های صنعتی در کشور بعد از دفاع مقدس و در دهه هفتاد ساخته شده‌اند. صنعت این کشور درحالی با رقبای خارجی رقابت می‌کند که سابقه فعالیتش از ۵۰ سال فراتر نمی‌رود. این بیانگر استعداد و ظرفیتی است ثابت می‌کند صنایع ایران، جوان و خوش آتیه هستند و اگر موردحمایت قرار بگیرد، می‌توانند به‌عنوان یک میدان پیشرو و پیشتاز در عرصه جهانی مطرح باشند.

وی تأکید کرد: هیچ‌کس منکر آن نیست که امروزه مشکلات و موانع بسیاری در مسیر رونق تولید وجود دارد، اما شرکت‌های بزرگی که امروزه در زمره نخبگان اقتصادی کشور محسوب می‌شود، اکثراً چهل سال قبل اصلاً وجود نداشته‌اند و با این حال، امروز محصولاتشان حتی در بازار‌های صادراتی خریدار و خواهان دارد. این یک حقیقت است که اگر قرار است سد تحریم‎ها شکسته شود، باید با وحدت رویه از تولید حمایت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->